אילו תוספי תזונה או ויטמינים יעילים לספורטאים לטווח ארוך?

ענף הספורט התחרותי גורם לעיתים לספורטאים לחפש אחר דרכים לייעל את ביצועים, לשפר את הבריאות הכללית, לתמוך בהגעה להישגים המבוקשים. מאימונים מנטאליים לחיזוק החוסן האישי ועד שימוש בתאי לחץ וחמצן.
לצד אלה, אין ספק שתזונה מאוזנת קריטית לאורח החיים של ספורטאים ותוספי תזונה יכולים לסייע באיזון התזונה, לתרום בשיפור הבריאות והתפקוד של מערכות הגוף ואף להפחית את הסיכוי למחלות שונות.

התוספים – הדלק של הספורטאים

מהזווית של ספורטאים, תוספי תזונה יכולים לסייע במובנים רבים. לשפר את הסיבולת, להעצים את הכוח, לשפר את המיקוד והריכוז.
במהלך אימונים של פעילות אינטנסיבית תובענית הגוף אפילו זקוק ליותר רכיבי מזון והתוספים המשלימים יכולים לספק את האלמנטים החיוניים לפעילות פיזית תקינה.
מדובר גם בדרך יעילה לגוף לצרוך רכיבים אלה בספיגה משופרת שלא תמיד אפשרית רק דרך מקורות תזונתיים. התוספים יכולים לסייע גם בתהליך התאוששות לאחר פעילות גופנית או פציעה, לתמוך ולקדם את התפקוד החיסוני.

עולם התוספים לספורטאים עשיר וגדוש אופציות וכדאי לבצע מחקר מקיף לפני שבוחרים את הרכיבים בהתאם לתפריט התזונתי, סוג האימון, על רקע בדיקות דף וחסרים שיש למלא וכדומה.
בין התוספים הנפוצים בקרב ספורטאים ניתן למצוא אבקות חלבון למיניהן במיוחד לתמיכה של פעילות השרירים, קריאטין לשיפור מסת שריר, חומצות אמינו למיניהן שמסייעות להתאוששות השרירים. כמו כן, ישנם אלקטרוליטים ששומרים על הגוף וחומצות שומן מסוג אומגה 3 שיכולות לתמוך בבריאות כלי הדם ולהפחית סיכוי לדלקות ולשפר מיקוד וריכוז. קפאין אף הוא יכול לשפר את הערנות והמיקוד וגלוטמין להפחתת כאבים בשרירים.
ישנם גם צמחי מרפא כמו ליקוריץ, ג’ימנמה, אשווגנדה, תמצית זרעי שומר וסיבי קונג’אק, שעשויים  להציע יתרונות משמעותיים כמו הפחתת דלקת, תמיכה בניהול מתח, שיפור רגישות לאינסולין וסיוע בתהליך העיכול.
כמובן שיש להתייעץ עם רופא, תזונאי ולהקפיד על המינונים כמו גם על השילוב הנכון והנטילה במהלך היום לפי ההנחיות, בוקר, ערב, עם אוכל או לפני אוכל או אחרי הארוחה, אינטראקציה עם תרופות אחרות וכדומה.

איך משלימים את התזונה – החשיבות של מולטי ויטמין

פעמים רבות ספורטאים בענפים שונים ישקלו נטילת מולטי ויטמין לשיפור התפקוד הכללי של מערכות הגוף – דרך נוחה לצרוך אוסף רחב של רכיבים תזונתיים חיוניים בגלולה אחת.
מולטי ויטמין היא תרכובת של וויטמינים ומינרלים בפורמולה אחת שיכולה לעזור במילוי פערים תזונתיים ולסייע בתמיכה בבריאות הכללית, חילוף חומרים, תפקוד חיסוני, על אחת כמה וכמה אצל ספורטאים שמנהלים אורח חיים תובעני או עוסקים בפעילות אינטנסיבית.
מולטי ויטמין יכול להיות גם מאוד יעיל למי שבעל תזונה ייחודית כמו צמחונית או טבעונית וזקוק להשלמה מקיפה. מולטי ויטמין אינו מחליף תזונה מאוזנת ועשירה, אבל הוא בהחלט יכול לתת לגוף את הבוסט התזונתי שלפעמים הוא חסר על מנת להפיק תועלת אופטימאלית במיוחד אצל מי שסובל מחסרים תזונתיים או נמצא בתקופה לחוצה, לאחר מחלה או פציעה.
אגב, כדאי לדעת שככל שמתבגרים ספיגת הרכיבים התזונתיים עשויה לפחות ולכן הפורמולה המכילה הכל יכולה לסייע בהשלמה הנכונה.
לרוב מולטי ויטמין מכיל את הרכיבים החיוניים בכמויות הנדרשות כמו למשל, ויטמינים מקבוצת B שחשובים לייצור אנרגיה, ויטמינים נוגדי חמצון C ו-E שמסייעים בהפחתת נזקי החמצון הנגרמים על ידי פעילות גופנית, מינרלים חיוניים במיוחד בפעילות בה מאבדים זיעה כמו ברזל, אבץ, כרום וכן סידן וויטמין D שמספקים תמיכה בבריאות העצם ועוד.
בכל מקרה, חפשו מותג אמין בתחום ושימו לב להוראות ומה יש לעשות על מנת לשפר את ה

לשתף זה חלק מהכיף

למה לעצור כאן כשאפשר להמשיך לקרוא...

רוצים להצטרף? השאירו לנו פרטים כאן

התחלת שיחה
בואו נדבר
שלום! איך אפשר לעזור?