ציוד פילאטיס

מדריך לציוד פילאטיס

פילאטיס מכשירים
פילאטיס מכשירים

פילאטיס הוא סגנון אימונים פופולרי שמבוצע ברחבי העולם על ידי למעלה מ 12 מיליון אנשים בגילאים שונים, יכולות ורקעים שונים.

פעם היה שמור רק לרקדני עילית ולכוכבי קולנוע הוליוודיים, כיום שיטת הפילאטיס נהוגה על ידי אנשים יומיומיים ממגוון סיבות בריאותיות, כושר ואף רפואיות שונות.

פילאטיס לוקח את שמו ממייסדו, ג’וזף פילאטיס, שכינה במקור את גישתו המהפכנית קונטרולוגיה.

זה היה, למעשה, כותרת ספרו החלוצי Return to Life Through Contrology.

ישנם סגנונות רבים ושונים של פילאטיס הנהוגים כיום והשיטה ותרגיליה התפתחו במידה ניכרת ככל שהתקדמו מדע אנטומי, פיזיולוגי, קינסיולוגי ורפואי.

עם זאת, המרכזי בכל הסגנונות ובתי הספר של פילאטיס הם עקרונות הליבה והפילוסופיות שלימד ג’וזף פילאטיס לפני למעלה מ- 90 שנה.

במדריך זה, נסתכל על כמה מהציוד הספציפי יותר לסטודיו לפילאטיס המשמש כיום בפילאטיס.

ג’וזף פילאטיס התייחס למעשה לציוד ולעיצוביו כמכשירים ועיצוביו המקוריים כללו את הרפורמר, קדילאק, כיסא וונדה וחבית הסולם.

הרפורמטור בפילאטיס

הרפורמטור כפי שאנו מכירים אותו היום היה אחד מכלי הציוד הראשונים שתוכנן על ידי ג’וזף פילאטיס בעת שהיה כלוא כבית חולים מסודר באי מאן במהלך מלחמת העולם הראשונה.

במקור עשוי ממסגרת מיטה ישנה ומעיינות, פילאטיס השתמש ברפורמר כדי לעזור לאנשים ולחיילים להתאושש ממגפת השפעת ופציעות קרב.

הרפורמר בכיתה מסחרית עדיין נראה כמו מסגרת מיטה מעץ עם כרכרה הזזה.

הוא משתמש במנגנון קפיצים ליצירת התנגדות אופקית ואז ניתן להשתמש בו כדי להפוך את התרגילים למאתגרים פחות או יותר.

לעיתים קרובות, למעיינות יש רמות מתח שונות וניתן להוסיף אותם ולהסיר אותם כדי ליצור שילובי מתח שונים.

תרגילי רפורמטור מקובצים לרוב לרצפים או סדרות.

הסדרה הנפוצה ביותר כוללת סדרת עבודת רגליים, ירך, בטן, זרוע, גב ועמוד השדרה.

ישנם גם אותם תרגילים אשר ניתן לסווג אותם כגוף שלם מכיוון שהם כוללים שילוב של שילוב עליון, תחתון וגו.

ישנם מעל 500 תרגילי רפורמטור מתועדים עם מספר אינסופי של דרכים להתאים, לשנות ולהתקדם תרגילים אלה.

מרבית קורסי הפילאטיס הרפורמים ילמדו מדריכים כיצד להתאים את התרגילים הללו לצרכים וליכולות הספציפיים של משתתפיהם, בהתבסס על תוצאות מסך יציבה ותנועה מפורט.

ניתן לבצע תרגילים בשכיבה נוטה עם הפנים כלפי מטה, שכיבה עם הפנים שכיבה.

הם יכולים להתבצע גם ממצב כריעה או עמידה.

רמה זו של צדדיות היא שהופכת את הרפורמטור של הפילאטיס לפיסת מכשיר אולפנית מאוד מתאימה ופונקציונלית.

מרבית קורסי הפילאטיס הרפורמים יתמקדו במדריכי הוראה

הקדילק

ניתן לטעון שקדילאק היא ציוד הפילאטיס המרשים ביותר מבחינה ויזואלית ולעין הלא מאומנת, עשויה לטעות למעשה כמשנה גדול יותר.

בעוד ששני הציוד דומים למסגרת של מיטת אפריון, הקדילאק בדרך כלל גדולה בהרבה ואין לה את אותה כרכרת הזזה שיש לרפורמטור.

בנוסף, לקאדילק מסגרת גדולה מסביב, המספקת תמיכה לסורגים והידיות השונות שתלויים.

בחלק ממעגלי הפילאטיס, ניתן לכנות את הקאדילק למעשה כשולחן הטרפז.

מקור השם הוא מקורו בהערת השרוול שאמר אחד מתלמידיו של ג’וזף פילאטיס.

לפי הסיפור, כשפילאטיס חשף את תלמידיו בפני תלמידיו, נאמר שאחד מהם אמר היי ג’ו, האם זה הקאדילק החדש שלך? והשם תקוע.

תרגילים על הקאדילק מבוצעים ממגוון רחב של תנוחות גוף.

חלק מהתרגילים הבסיסיים ביותר דומים לאלה המשמשים ב Mat Pilates, כאשר המשתתף נמצא במצב שכיבה, עמוד שדרה או שכיבה בצד.

ניתן לבצע תרגילים גם במצב גוף כורע ועומד.

רבים מהתרגילים המתקדמים יותר דומים לאלה של אקרובט בקרקס.

הידיות השונות, הרצועות, הבר המתגלגל ודחיפת הבר משמשות כדי לסייע או להתנגד לתנועה, כפי שהתרגיל והמשתתף דורש.

באמת יש תרגיל לכולם עם הקאדילק.

כמו תרגילי רפורמטור, גם תרגילי קדילק מבוצעים ברצף ורצפים אלה עשויים להתמקד באזור ספציפי בגוף, או לעבוד בכל הגוף, בהתאם לצרכים והיכולות הספציפיים של המשתתף.

הטרפז

הטרפז הוא אותו מרכיב בקדילק שתלוי מהסורגים האופקיים של הקאדילק.

החלטנו לכסות את הטרפז בנפרד מהקדילאק כדי להבטיח שהוא יקבל את תשומת הלב הראויה.

לקאדילק ולרפורמטורים קלים רבים יש מסגרת שמתחברת אליהם כדי להפוך אותם לטרפז.

עם זאת, אלה נוטים להיות פחות יציבים מקדילאק המיועדת במיוחד.

ההערכה היא שהטרפז קיבל השראה והושפע מהתעניינותו של ג’וזף פילאטיס בהתעמלות, שקיבל מאביו, היינריך פרידריך פילאטיס, שהיה מתעמל.

בדרך כלל ישנם שני מנגנונים נעים על טרפז.

הראשון הוא מוט ההזזה האופקי שניתן להזיזו קדימה ואחורה כדי להתאים לאורכי גוף ומיקומים שונים.

לרוב יש מוט מוצק תלוי ממערכת קפיצים ורצועה שמתחתיה.

השנייה היא רצועות או ידיות הצמר, המכונות לעתים קרובות וואלים.

בעיצובים מודרניים ועכשוויים יותר, החוליות מוחלפות בחומר עמיד והיגייני יותר.

רוב תרגילי הטרפז מבוצעים ממצב גוף מושעה או מושעה למחצה.

לעיתים קרובות ישנה מידה של היפוך שהגוף הפוך קשור לתרגילים אלה.

הקפיצים התלויים אמנם מספקים קצת עזרה ביחס לתנוחות תלויות, אך רוב התרגילים הללו דורשים רמת כוח טובה.

חבית הסולם

חבית הסולם היא פריט מקורי של מכשיר פילאטיס שהיווה השראה לחבית בירה ריקה, אם כי העיצוב המלוטש של ימינו כמעט ואינו דומה למקורו הכפרי.

חבית הסולם היא למעשה החלק היחיד של מכשירי הפילאטיס שאין בו קפיצים או חלקים נעים.

מכשיר זה משמש לעתים קרובות יותר במהלך מפגש פילאטיס אחד לאחד, ואין זה סביר שתמצא אותו בשימוש בשיעור או מפגש פילאטיס קבוצתי.

כפי שהשם מרמז, ישנם שני מרכיבים עיקריים לחבית הסולם.

הראשון הוא סולם העץ עם שלבים שהרגליים או הידיים יכולות להתחבר אליהן.

השנייה היא הקנה, שבדרך כלל מרופד ומכוסה בעור לנוחות והיגיינה.

לקנה הסולם שימושים ויישומים רבים אך לרוב משתמשים בו למיקוד וחיזוק מאריכי עמוד השדרה, שרירי הבטן והאלכסון.

בדרך כלל יש גם מעורבות מסוימת של שרירי הירך, הרגליים והכתפיים, במיוחד gluteals.

חבית הסולם יכולה להיות יעילה גם לעבודות מתיחה וגמישות מכיוון שאופייה המעוקל של הקנה בשילוב עם יציבות הסולם מספק מבנה אידיאלי לעיגון חלק אחד בגוף תוך כדי התרחקות אחרת, כנדרש להתרחשות מתיחה. .

מתקן השדרה

מתקן עמוד השדרה נראה לכל דבר ועניין כמו גרסה קטנה וקומפקטית יותר של חבית הסולם, בעיקר בשל צורת הכיפה והמשטח המרופד.

עם זאת, בבדיקה מדוקדקת תבחין כי העקומה במתקן עמוד השדרה בולטת פחות מזו שבחבית הסולם.

הוא גם יושב הרבה יותר נמוך על הקרקע מאשר הקנה.

שתי התכונות הללו הופכות את זה למנגנון אידיאלי עבור אנשים חדשים בפילאטיס, או שיש להם פציעות או מגבלות שמשמעותם כי יש להגביל את טווח ההארכה בעמוד השדרה.

מנגנוני הקפיצים מתוחכמים במקצת מעיצובים קודמים, מה שמקל מאוד על שינוי ההתנגדות על הדוושה.

הכיסא כבר לא באמת משמש או משווק לשימוש בבית.

כיום זה נמצא רק באמת בסטודיו ייעודי לפילאטיס.

ברוב האולפנים יש רק קומץ כיסאות ולכן הם משמשים בדרך כלל בפגישה אחת לאחת וקבוצות קטנות בלבד.

לרוב התרגילים על כסא הפילאטיס מבוצעים בדרך כלל בישיבה או בעמידה.

מתרגלי הפילאטיס המסוגלים יותר עשויים גם לבצע תרגילים מברבור נוטה או לשכב בתנוחת הטיזר.

לכיסא שטח פנים קטן יחסית, מה שהופך חלק גדול מהגוף בתנוחות שכיבה או שכיבה בצד ללא תמיכה.

תכונה זו הופכת אותם לממש מתקדמים למדי!

עבודה בישיבה ועמידה מתאימה בדרך כלל לכל היכולות.

Signup Today! https://bodymotion.co.il/contacts

Instagram:@bodymotionstudios | Whatsapp: +972543452404
Facebook: @bodymotion.tlv | Tel:039595355

תגובות

כתובת דוא"ל שלך לא תוצג

× How can I help you
דילוג לתוכן