ג וזף פילאטיס

ג וזף פילאטיס

סיפור ג’וזף פילאטיס

ג’וזף פילאטיס נולד בשנת 1883 ליד דיסלדורף. מעט ידוע על חייו המוקדמים, אך נראה שהוא היה ילד שברירי הסובל מאסטמה, רככת ומחלת שיגרון.הדחף והנחישות שלו להתגבר על תחלואים אלה הובילו אותו להיות מתעמל, צוללן וסקי מיומן.

בשנת 1912 התגורר פילאטיס באנגליה ועבד כמבצע קרקס, מתאגרף ומורה להגנה עצמית. במהלך מלחמת העולם הראשונה הוא נכלא אצל אזרחים גרמנים אחרים. במהלך תקופה זו הוא פיתח את טכניקת הכושר הגופני שלו על ידי לימד את המתאמנים שלו. במהלך החלק האחרון של המלחמה הוא עבד כסדרן בבית חולים באי מאן, ועבד עם מטופלים שלא יכלו ללכת. הוא הצמיד מעיינות מיטה למיטות בית החולים כדי לספק תמיכה. איבריו של המטופל הובילו לפיתוח מכשירו המפורסם המכונה “קדילאק”. חלק גדול מהציוד שלו, אם כי מותאם מעט, משמש עדיין באולפני פילאטיס רבים כיום.

פילאטיס היגר לארצות הברית עם אשתו קלרה בראשית שנות העשרים ויחד הם פיתחו ולימדו את השיטה ב”מכון הכושר לגופני הגוף “בשנת 1926 בניו יורק.

הסטודיו הציג את רוב המכשירים שנועדו לשפר את עבודות השיקום שלו. עד מהרה זה הפך פופולרי מאוד, במיוחד בקהילת הריקודים, מכיוון שהוא סיפק הזדמנויות לשפר את הטכניקה או להחלים מפציעה. המילה התפשטה במהירות, וסלבריטאים רבים באותה תקופה ביקרו בה. ביניהם היו אגדות מחול כמו רות סן דניס, טד שון, ג’רום רובינס, ג’ורג ‘בלנשיין ומרתה גרהם, כמו גם השחקן חוסה פרר והסופר כריסטופר אישרווד. בתחילה, 60% מקהל הלקוחות היו גברים.

בפילאטיס בשנת 1932. פרסם חוברת שכותרתה “בריאותך” ובעקבותיה חוברת נוספת שכותרתה “חזור חזרה לחיים דרך קונטרולוגיה” בשנת 1945. בזכות כתבים אלה הועברה שיטתו לתלמידיו לאחר מותו בשנת 1967 ב גיל 83. שיטת התעמלות זו נקראה Controlology ורק לאחר מותו נודעה כשיטת הפילאטיס. בעוד שג’ו הוא האיש שעומד מאחורי השיטה, הייתה זו אשתו קלרה שהפכה למורה האמיתית בסטודיו ואפשרה להעביר את השיטה לחניכות. סטודיו) מדבר על קלרה ככוח המטפח מאחורי האדם; קלרה הקימה מסורת של פיתוח והתאמת שיטת הפילאטיס למענה על צרכיהם האישיים של הלקוחות. זו מסורת שמורי קרן פילאטיס גאים להמשיך.

וקלרה הסתמכה רבות על תיקונים מעשיים כדי ללמד את השיטה. “הם לא היו מדברים, היו מחטבים אותך” כך מתארת ​​פילאטיס מרי בואן הקשישה להיות באולפן. קרן הפילאטיס גאה לקדם את המסורת של כישורי הוראה מעשיים אצל המורים שלנו.

עקרונות הפילאטיס

ג’ו פילאטיס ביסס את עבודתו על שלושה עקרונות: נשימה, בריאות כל הגוף ומחויבות לכל הגוף; עם כל הגוף, הנפש, הגוף והרוח.

בכבוד עקרונות הפילאטיס מושגת עומק העבודה. עקרונות אלה נקראים באופן מסורתי כ:

  • נְשִׁימָה
  •  ריכוז
  • מִרכּוּז
  • לִשְׁלוֹט
  • דיוק
  • זְרִימָה

 

Signup Today! https://bodymotion.co.il/contacts

Instagram:@bodymotionstudios | Whatsapp: +972543452404
Facebook: @bodymotion.tlv | Tel:039595355

תגובות

כתובת דוא"ל שלך לא תוצג

× How can I help you
דילוג לתוכן